Životopis
Měl jsem tu čest spolupracovat s mnoha profesionály, kterých si vážím a díky kterým umím tvořit grafiku jak na web, tak i do tisku.
Jsem perfekcionista. Mám rád v práci pořádek. Umím obhájit svůj záměr i uznat chybu, pokud se mýlím.
Jak jsem ke grafice přišel a kde všude jsem se učil novým dovednostem, naleznete níže.
Současnost
Mé poslední zaměstnání bylo ve společnosti Leo Express jako Senior Graphic Designer. Přeložím do češtiny 😉 Dohlížím na dodržování pravidel při používání firemního designu a tvořím většinu propagace, kterou se společnost prezentuje. Více ZDE.
Pod značkou PSIO DESIGN tvořím, upravuji a dále rozvíjím značky klientů, kteří mi dali svou důvěru a já jim pomáhám s realizací jejich dalších vizí. Ke každému se snažím přistupovat individuálně, dle jeho možností a potřeb.
Grafický tovaryš
Začínal jsem jako produktový fotograf, grafický designér ve společnosti American Way. O grafických editorech jsem nevěděl skoro nic, natož o postupech tvorby. Až kolega Kohout mě naučil úplné základy s Adobe Photoshop.
Druhou zastávkou bylo Studio UM pana Davídka. To byla velká škola o tisku, tehdy ještě v CorelDRAW, tiskových postupech, jednání s klienty a do té doby neobjevené typografii. Někdy si říkám, že nevědomost je sladká, neboť ji bohužel mnoho kolegů dodnes nevidělo ani z rychlíku. 😉
Při studiu na vysoké škole jsem dostal důvěru a stal se prvním zaměstnancem v Beneš & Michl. První setkání s firemní identitou, designem, tvorbou logomanuálů a návrhem webů. Ruku na srdce, v té době mi weby nešly, díky pánové, že jste mi tenkrát nevyhodili, dodnes čerpám ze zkušeností, které jste mi dali. 😉
Následovala spolupráce s hudebním magazínem REPORT, kde jsem tvořil veškerou propagaci každoročních hudebních cen ŽEBŘÍK, která šla následně do tisku. Musím říci, že na tuto příležitost vzpomínám rád, byl to dost punk, ale cenná zkušenost ze zákulisí soutěže. 😉
Dalším krokem bylo mraveniště neboli ANT studio. Zde jsem dostal od Petera příležitost kreslit weby, hezky ručně, žádné šablony jako dnes. Díky nim jsem si uvědomil, že člověk si musí dávat pozor na kolegy a s šutrem v botě se chodit doopravdy nedá. Z nenápadného kolektivu u řeky se rozrostli ve velkou agenturu, jen tak dál. 😉
Dva roky jsem pracoval pro Univerzitu Karlovu, Lékařskou fakultu v Plzni a pana profesora Topolčana. Vznikly tak dvě webové prezentace pro grantové programy a jedna pro mezinárodní konferenci Imuno Dny. Spolupráce to byla příkladná, neboť se pan profesor vždy zachoval čestně dle našich dohod.
Učitelství je poslání, ale také řehole. Pro Centrum robotiky, dříve Dům digitálních dovedností, jsem vytvořil a vedl kurz Grafická image firmy. Bylo tam mnoho mladých šikovných lidí, kterým držím s tímto projektem palce.
Předposlední zastávkou byla spolupráce s Bartoň Studio, konkrétně s panem Kučerou. Tvořili jsme … vlastně to vám nemohu říci, neboť jsem podepsal mlčenlivost, nicméně byly to zajímavé projekty. 😉
Jak zelinář ke grafice přišel
Jako by to bylo včera. Končila odpolední směna, zákazníků ubylo a já si jako zaměstnanec hypermarketu Tesco krátil na zelinářské váze dlouhou chvíli kresbou karikatur kolegů. Kde se vzal, tu se vzal, oslovil mě starší pán. Nebyl to myslivec, ani bezdomovec 😉 byl to majitel firmy. Po krátkém rozhovoru v rytmu pípající váhy mi řekl, že se mu mé kreslení líbí a zeptal se, zda bych nechtěl přijít k němu do firmy na pohovor na pozici grafika. Přišel jsem.
Tehdy, bez jakéhokoliv uměleckého vzdělání, mi vesmír, shodou neuvěřitelné náhody, přehodil výhybku z cesty perspektivního zelináře na cestu grafického designéra.
2008–doposud
- grafický designér
- projektový manažer
- webdesignér
- CEO
2022
- grafický designér
- projektový manažer
grafický designér – externista
grafický designér – externista
asistent redakce
Studio UM
grafický designér, DTP operátor;
American Way
grafický designér, produktový fotograf;
Tesco Stores
prodavač, doplňovač;